ویژگی تالار های پذیرایی

نورپردازی تالار عروسی

نورپردازی تالار موضوعی بسیار مهم و تاثیر گذار در زیبایی و درخشش یک تالار دارد.زیبایی ظاهری تالار اهمیت زیادی برای عروس و داماد هایی دارد ، که میخواهند زیباترین شب زندگی مشترکشان را از آنجا شروع کنند.پس برای انتخاب تالار شما از میان ده ها یا صدها تالار موجود در شهر باید خاص باشید.خاص بودن هم در کیفیت و هم زیبایی.
یکی از راه های درخشش و زیبا بودن تالار نورپردازی خاص آن است. این زیبایی مدیون طراحی و اجرای نورپردازی حرفه ای است که در نما و داخل تالار کار شده است. بنابراین در تالارها هم نورپردازی نمای بیرونی ساختمان و هم نورپردازی نمای داخلی اهمیت ویژه ای دارد .
شاید از نظر شما نورپردازی برای مراسم عروسی و تالار پذیرایی آن چنان اهمیتی نداشته باشد، اما همین چیز به ظاهر بی‌اهمیت می‌تواند تاثیر زیاد بر روی حس و حال مراسم عروسی داشته باشد. نورپردازی تالار پذیرایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سور و سات عروسی است که به شکل درست انجام نمی‌گیرد، با این وجود جو کلی مراسم عروسی به آن بستگی دارد و کمک می‌کند که مهمانان شما احساس راحتی کنند و اوقات خوشی داشته باشند.
با هر بودجه‌ای می‌توان یک نورپردازی عالی داشت. کمی در مورد آن فکر کنید و نظر افراد ماهر در این کار را جویا شوید. حتی ساده‌ترین نورپردازی هم اگر به شکل درست انجام شود می‌تواند فضای تالار پذیرایی به کلی تغییر دهد.

برای اطلاع از قیمت نورپردازی تالار و هم استفاده از مشاوره رایگان طراحان حرفه ای در زمینه نورپردازی با ما تماس بگیرید.
نورپردازی تالار میتواند شامل قسمت های مختلفی باشد:

 اتاق عقد

 محوطه بیرونی تالار

 لابی تالار

 سالن مهمان ها در تالار

و…..

نورپردازی تالار

اولین گام در فرایند اجرای نورپردازی، مرحلۀ طراحی نورپردازی تالار می‌باشد. نورپردازی در طراحی تالار هنر و دانش تجزیه و تحلیل رابطه‌ای است که توسط نور، میان انسان و ساختمان‌ ایجاد می‌گردد.
در ساخت تالار بسته به نوع سازه، سبک معماری و متریال استفاده شده در طراحی تالار و کاربری سازه دارای خصوصیاتی است که طراح نورپردازی می‌بایست در راستای تقویت آن خصوصیت گام بردارد. به منظور هر چه برجسته‌تر کردن یک تالار و فضای پیرامون آن نیاز به یک سری عملیات است که آن را در هر زمان از نظر پنهان نکند و اینجاست که بحث نور مطرح می‌شود.
استفاده از تجهیزات نورپردازی مثل انواع پروژوکتور، نورهای پیکسلی، نورهای خطی مناسب ، لوستر در دکوراسیون داخلی تالار عروسی و up light می‌تواند برای تالار مناسب باشد. نور، بخش اصلی فضای داخلی تالار را بر عهده دارد، تأمین نور کافی توأم با زیبایی، آرامش را به همراه دارد. روش‌های مختلفی برای نورپردازی ساختمان ازجمله نورپردازی خشن، نورپردازی یکدست و نورپردازی داخلی و بیرونی وجود دارد.

استفاده از تجهیزات نورپردازی در نورپردازی تالار

پروژکتورها بهترین وسیله نورپردازی در این خصوص میتوانند باشند.در چنین فضایی می باید غذا،ظروف و لوازم پذیرایی کاملا تمیز و شفاف به چشم بیایند.از آنجایی که صاحبان چنین اماکنی زحمات زیادی را برای پذیرایی میهمانان متقبل میشوند.
لازم است این تلاش را با نورپردازی اصولی به چشم میهمانان آنگونه که شایسته است جلوه دهیم
وجود سایه در روی میز ممکن است نظافت و تمیزی ای را که برای میهمانان تدارک دیده شده است را به یک منظره بد تغییر دهد.
میهمانان ممکن است با دیدن یک سایه و بوجود آمدن خطای دید نتوانند درک درستی از نظافت و پاکیزگی فضا را داشته باشند.
توصیه میشود برای سالن غذا خوری از نور گرم و یا اصطلاحا آفتابی استفاده شود.توجه داشته باشید استفاده از نور موضعی و یا نور مخفی سبب میشود که افراد زمان طولانی تری برای صرف غذا سپری کنند
از آنجاییکه حضور در مجلس هدف اول ماست بنابراین استفاده از نور تخت پیشنهاد میشود گاهی ممکن است بخواهیم زمان صرف غذا را کوتاه کنیم.اگر از رنگ سفید(مهتابی) برای نورپردازی سالن نمی خواهید استفاده کنید مسلما باید از نور زرد یا افتابی استفاده کنید.

استفاده از نور آفتابی در تالار زمانی استفاده میشود که

۱-معماری زیبایی در سالن وجود داشته باشد.

۲-نور را به صورت موضعی به عناصر دکور تابیده شود.

۳-عناصر موجود روی میز از جمله ظروف پذیرایی به رنگ گرم مزین شده باشند.
به خاطر داشته باشید از رنگ آفتابی برای فضایی استفاده کنید که آن فضا طراحی چشم نوازی داشته باشد.
بیشترین جایی که در تالار ها برای فیلمبرداری و عکاسی استفاده میشود همان سن و یا فضای اصلی تجمع عوامل اصلی جشن می باشد.

نورپردازی نمای تالار

زمانی که می‎خواهید عناصر معماری نمای تالار را مورد توجه قرار دهید از نورپردازی خشن استفاده نمائید. نورپردازی خشن باعث می‌شود بافت‌های کوچک، سطوح و شکل‌های ردیف روی سطح ساختمان مورد توجه بیننده قرار گیرد، اما این اشکال را دارد که نمی تواند سطح وسیعی از نمای ساختمان را روشن کند.
ادوات نورپردازی معمولاً روی همان سازه‌ای که نورشان به آن تابیده شده، نصب می‌شوند و از نمای ساختمان فاصله ندارد. نورپردازی یکدست و نرم، معمولاً از یک نقطه در مجاورت نمای ساختمان شروع می‌شود، که توسط آن می‌توان نمای ساختمان را به صورتی یکنواخت و در سطح وسیعی روشن کرد.

برای هر بخش از تالار، از رنگ نور متفاوت استفاد کنید.

نورپردازی رنگی حس و حال خاصی به تالار پذیرایی می‌دهد. می‌توانید برای هر بخش از مراسم عروسی از رنگ نور متفاوت استفاده کنید مثلا برای خوشامد گویی از مهمانان از یک رنگ و برای شام و رقص از رنگ‌های دیگر نور استفاده کنید. اگر از سیستم نورپردازی هوشمند استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را برنامه‌ریزی کرده و با فشار یک دکمه رنگ نور را عوض کنید.

نورپردازی سالن عروسی

با چراغ‌های نور بالا هیجان تالار، را بیشتر کنید.

اگر برای شب می‌خواهید از مهمانان پذیرایی کنید به تالار پذیرایی در نظر گرفته‌اید یک بار در شب و یک بار در روز نگاهی بیندازید. با بررسی تالار پذیرایی می‌توانید ببینید نورپردازی فعلی آن به چه شکلی است و چه چیزهایی کم دارد. استفاده از چراغ‌های نور بالای دیواری روشی فوق العاده برای دمیدن حیات در فضای تالار پذیرایی است.

از نور سفید گرم در نورپردازی تالار استفاده کنید.

برای ایجاد فضایی گرم و دلپذیر در تالار پذیرایی بهتر است چراغ‌های LED سفید و سرد را فراموش کنید و به جای آن از همان لامپ‌های قدیمی ادیسونی، شمع و نورپردازی سفید و گرم استفاده کنید.

باید توجه گردد که در نماها چه رنگی زیبایی بیشتری دارد که معمولا سلیقه ای است و یا میزان شدت نور در هر بخش چقدر باشد.

برای اینکه نمای ما ظاهر بد نداشته باشد یا نامنظم به نظر نرسد بهتر است که منابع نوری مخفی باشد. استفاده از نورها باید با نوع مصالح ساختمان و ترکیب نمای ساختمان هماهنگی داشته باشد.
استفاده از چراغ هایی که علاوه بر زیبایی مصرف کمتری داشته باشد در نورپردازی تالار بسیار مهم است .زیرا هزینه کمتری خواهد داشت مثلاً چراغ های Ledمصرف کمتری نسبت به بقیه دارد.

نورپردازی نمای بیرونی تالار

نورپردازی نمای تالار سبب میشود تا نمای چشمگیری داشته باشیم و نظر مخاطبین را جلب کنیم استفاده از نورپردازی در ساختمان های بزرگ و مجلل ،ساختمان های اداری،ساختمان های تجاری و مسکونی تاثیر بسزایی در زیبایی آن دارد.
در هنگامی که هوا تاریک می‌باشد و نوری وجود ندارد مانند روز تا زیبایی نما مشخص گردد بهتر است از نورپردازی استفاده گردد تا زیبایی نما نمایان گردد. به خصوص در تالار ها،هتل ها،مراکز خرید،مراکز تجاری و تفریحی که درخشش آن حائز اهمیت است.حال فکر کنید این نورپردازی و زیبایی تا چه در دلنشین شدن فضای تالار شما تاثیرگذار است.
نورپردازی نمای تالار در طراحی تالار نقش مهمی دارد زیرا با اجرای نورپردازی ساده ترین نماها نیز به نماهای خیره کننده و درخشانی تبدیل میگردد که در افراد حس خوبی را ایجاد میکند.
نورپردازی نمای ساختمان تالار با استفاده از طناب بوده و بدون داربست قابل اجراست و دسترسی به بخش های غیر قابل دسترس نما آسان تر و سرعت کار بالا می‌باشد.
گروه نورپردازی ما با استفاده از طناب و وسایل ایمنی نورپردازی را در بخش های مختلف نما به صورت حرفه ای انجام میدهند.برای مشاوره و راهنمایی هم اکنون با همکاران ما تماس بگیرید.

اصول مهم در نورپردازی تالار

اصول مهم در نورپردازی بیرونی و نورپردازی داخلی تالار بسیار مهم است:
1. شناخت رنگ ها و شدت نور
2. هماهنگ بودن نورها
3. مخفی بودن منبع نور ها
4. کم مصرف بودن منبع نوری
5. توجه به بزرگنمایی ساختمان
6. ایجاد آرامش و زیبایی در تالار

چگونه با نورپردازی ،تالار خود را دگرگون کنید:

با نورپردازی تالار،موجب دلنشین تر شدن فضای تالار و انعطاف پذیر شدن فضاها می شویم. با نورپردازی تالار، میتوانیم این مکان را شادتر و سرزنده تر کنیم و نور تالار را به سلیقه ی شخصی خود تغییر دهید و از راه دور کنترل کنید.
نورپردازی صحیح و اصولی تالار میتواند نقش بسزایی در زیبایی آن داشته باشد.ما به شما کمک خواهیم کرد تا خاطره خوشی برای کسانی که میخواهند در تالار شما جشن بگیریند برجای بگذاریم.قبل از هر اقدامی با گروه نورپردازی ما تماس بگیرید.

نورپردازی نمای تالار

نورپردازی سالنها و تالارهای عروسی مجالس و جشنها

برای نورپردازی سالنها و تالارهای عروسی راههای متفاوتی وجود دارد.
اگر بخواهیم بدانیم که سالن مورد نظر را چگونه نورپردازی کنیم اصول اولیه نورپردازی را باید مد نظر قرار دهیم.
نورپردازی سالنها با توجه به نوع برگزاری جشنها و مراسم با هم متفاوت است.سالنهای پذیرایی برای مصارف گوناگون استفاده میشوند لذا مناسب چند کاربری نورپردازی توصیه میشود.
نورپردازی با توجه به میهمانان حاضر در سالن نیز میتواند متفاوت باشد.سالن غذا خوری با سالن حضور میهمانان ، سن ، پیست رقص و یا محل حضور ارکستر نیز با دیگری متمایز و متفاوت هستند.

در نورپردازی سالن غذاخوری می باید نور به اندازه کافی،یکدست و یکنواخت در نظر گرفته شود که سایه ای وجود نداشته باشد.

نور مناسب در تالار برای فیلم برداری

برای فیلمبرداری نیاز به حداقل ۱۰۰۰ لوکس نور می باشد بنابراین باید از پروژکتور برای داشتن این مقدار نور بهره گرفت.نور کافی و مدوام برای تصویربرداری، سبب بهتر شدن فیلم مجلس عروسی خواهد بود.
برای نورپردازی سن باید از پروژکتور استفاده کنید.همواره فضای داخل از پروژکتورهای داخلی استفاده میشود.
بخاطر داشته باشید اگر از پروژکتورهای عادی استفاده کنید در زمانی کوتاه افت نور پیدا خواهد کرد.
برای تامین نور فیلمبرداری نیازمند به پروژکتورهای داخلی هستید
به خاطر داشته باشید از تولید کننده و فروشنده خود بخواهید محصولی را به شما معرفی کند که مختص نورپردازی داخلی باشد.

نورپردازی تالار عروسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *